Balog Adrienn
Berkyné Szűcs Márta
Csetneki Csilla
Cseh Anita
Fajd Veronika
Háder Zsuzsanna
Jakab Tímea
Kónya Ildikó
Nagyfaludi Andrea
Németh Dorina
Szegedi Szilvia
Várhelyi Krisztina

Kónya Ildikó audiológus, Otonet

A hallás érték. Így értékesek azok a fehér köpenyes audiológusok is, akik éjt nappallá téve tesznek a hallásunkért. Ők azok, akik igyekeznek hallhatóvá tenni a nem hallhatót és nem győzik eléggé ismételni, hogy a hallásra vigyázni kell.

Tegnap, ma és holnap is.

Interjú Kónya Ildikóval, aki az Otonet Ezüstfény és az Otonet Misszió halláspontokban segíti a hozzá érkezőket.

Szemészet, EEG, audiológia!

Három értékes szakma, melyekben Ildikó egyaránt kipróbálhatta magát a BM kórházban a klinikai elektrofiziológiai szakasszisztensi tanulmányai után.

Számomra a legkedvesebb az audiológia lett, az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán hallásakusztikus diplomát szereztem. – meséli mosolyogva, visszaemlékezve arra a szívbéli döntésre, ami a jelen pillanathoz és megélt tapasztalataihoz vezette. Elkötelezte magát az emberek hallásának és jobb életminőségének javítása mellett.

„A komplex vizsgálati módszerek és a hallókészülék ellátás utáni elégedett visszajelzés számomra mindig nagy örömöt, hajtóerőt jelentett.„

 

A gyermek és felnőtt audiológiai diagnosztikai vizsgálatok és a hallókészülék ellátás mind olyan terület, amit nagyon szeretek és komolyan mondom, ha még egyszer kezdeném is ezt választanám.

Pozitív légkör és csapatmunka a minőségi ellátás érdekében

 

Nagyon szerencsésnek mondhatom magam, – folytatja Ildikó – mert mindig olyan helyen dolgozhattam, ahol az új kihívásokkal sokat tanulhattam mind az ellátásról mind a szakmai újdonságokról.

Tekintete elárulja mennyire szeret csapatban dolgozni és mekkora értéket képvisel számára a pácienssel kialakított pozitív légkör.

„Fontos, hogy hogy a hallásgondozásra érkező biztonságban és jól érezze magát a vizsgálatok és a hallókészülékes találkozásaink alkalmával.”

A megelőzés jelentősége

Ildikó szakmai tudására alapozva elárulja, hogy nincs konkrét szabály arra vonatkozóan, hogy mikor kell hallásvizsgálatra menni, de célszerű évente szűrést végezni, ha valaki 50 év feletti, ha érintettség van a családban, illetve ha életviteléből kifolyólag sokat tartózkodik zajos környezetben.

Rendszeres találkozások

A hallókészülékes pácienseinket sűrűbb látogatásra sarkalom. Három-, és hathavonta várom őket, mert igy könnyebben kiderül, ha probléma van a készülékkel, illetve ha kérdésük van, akkor azoknak a megbeszélése is sokkal egyszerűbb. – Ildikó szavain érezhető, hogy mennyire szívén viseli a megelőzést, ezért határozott álláspontot képvisel a rendszeres találkozások tekintetében.

A tudatos hallásvédelem még nagyon gyerekcipőben jár. Ezen próbálok felvilágosítással segíteni, ezért tájékoztatást adok arról, hogy milyen védőeszközt lenne célszerű használni, hogy elkerülhető legyen a zajártalom.

Egy hely, ahol a hallás és az ember is érték

Olyan helyen dolgozom, ami emberközpontú, így emberarcú az ellátás is – folytatja Ildikó büszkén mosolyogva. Ez azt jelentik, hogy hangsúlyt fektetünk az idegenkedés feloldására feltáró és fejlesztő célú kommunikációval. Szakszerű audiológiai ellátásokat végzünk és regisztráljuk is ezeket.

A hallókészülék ellátáshoz a türelem és az empátia is elengedhetetlen. Úgy gondolom nálunk ebből nincs hiány. Nagy hangsúlyt fektetünk a gyerekek életkor és mentális állapot szerinti vizsgálatok kivitelezhetőségére játékokkal és a kedvező légkör kialakításával.

Kedves szót, mosolyt nálunk mindig kap a páciens, kicsitől a nagyig.

A rengeteg pozitív visszacsatolás, amit kapunk gyermektől és szülőktől az a legnagyobb hajtóerőnk. – osztja meg velünk Ildikó azokat a pillanatokat, amik éltetik.

„A munkánk nem ér véget a hallókészülék kiadással, hiszen a hallásgondozás egy olyan feladat, amiben szinte családtaggá válunk pácienseink életében.​”

Foglaljon időpontot még ma!

Lépjen kapcsolatba velünk, hogy közelebb kerüljön a tökéletes hallás élményéhez!

nem halogatom tovább
nem halogatom tovább