Balog Adrienn
Berkyné Szűcs Márta
Csetneki Csilla
Cseh Anita
Fajd Veronika
Háder Zsuzsanna
Jakab Tímea
Kónya Ildikó
Nagyfaludi Andrea
Németh Dorina
Szegedi Szilvia
Várhelyi Krisztina

Nagyfaludi Andrea, audiológus, Barcs

A hallás érték. Így értékesek azok az audiológusok is, akik éjt nappallá téve tesznek a hallásunkért. Ők azok, akik igyekeznek hallhatóvá tenni a nem hallhatót és nem győzik eléggé ismételni, hogy a hallásra vigyázni kell.
Tegnap, ma és holnap is.

Nagyfaludi Andrea az Otonet Barcs Halláspont audiológusaként azokért a nem mindennapi pillanatokért dolgozik, amikor azt érezheti, hogy visszaadhatta valakinek a hallását.

Foglaljon időpontot még ma!

Lépjen kapcsolatba velünk, hogy közelebb kerüljön a tökéletes hallás élményéhez!

Nem halogatom tovább!

Sok-sok véletlen tette a hallás szakértőjévé

14 évvel ezelőtt sodort az élet az egészségügyi pályára. – emlékszik vissza mosolyogva Andrea. A képesítés megszerzése után a Barcsi rendelőintézet osztályai egyikén helyezkedtem el, mint asszisztens. Egy évtized után lehetőséget kaptam az intézettől audiológiai tanulmányaim megkezdéséhez az Apave Akadémia képzési központban.
Hivatástudattól csillogó szemekkel meséli, hogy az Otonet mellett a rendelőintézet audiológusaként is dolgozik, napi munkája során szorosan együttműködve több szakrendeléssel is.

Csodálatos emberek, akik által közelebb került az audiológiához

A tanulmányaim során több személytől kaptam rengeteg segítséget. Az iskola megkezdéséig a társ szakrendeléseken, illetve a neurológián tanultam sokat az érzékelésről, az idegrendszer működéséről.

„A doktornővel eltöltött idő alatt számtalan olyan információval lettem gazdagabb, amit itt, az audiológián is jól tudok hasznosítani.”

– meséli hálás szívvel Andrea.

Hallásérült barátom és ismerősöm több is volt az életem során. – idézi fel az emlékeit az audiológus.

„Igazán azóta látom és érzem át a hallásvesztéssel járó nehézségeket, mióta az audiológia lett a hivatásom.”

Örömök a szakmában

Andreát azok a pillanatok motíválják, amikor sikerül megtalálni a legjobb megoldást, kezelést és a betegség gyökerét.

„Az emberi hallás egy rendkívül összetett folyamat. A rehabilitáció megkezdése előtt a diagnózis felállítása a legnagyobb kihívás.”

Akkor van öröm, ha egy bonyolultabb eset is sikerrel zárul. Van, amikor a megoldás a hallókészülék, van, hogy valamilyen egyéb kezelés, esetleg műtét.

„A lényeg, hogy a beteg a legjobb ellátáshoz és megoldáshoz jusson. Visszaadni valakinek a hallását, nem mindennapi élmény. Ezért érdemes dolgozni.”

A fül-orr gégészeti, illetve az audiológiai szakrendelésen folyamatosan egyeztetnek az orvosokkal egy-egy esettel kapcsolatban avat be minket a szakmai háttérmunka részleteibe Andrea. Az ellátásnak ezt részét szeretem a legjobban!

„Nem is oly régen egy 93 éves néninek adtunk készüléket. Látni Ilonka néni szemében az örömöt és hálát, amiért visszakapta a hallását, mindent megér.”

Kommunikáció és a bizalom kiépítése

Andrea az egészségügyi pálya előtt kereskedelemmel foglalkozott, ezért sokat találkozott és beszélgetett az emberekkel, és ezirányú tapasztalatait most jól tudja hasznosítani.

„A hallásgondozás során nagy szerepet kap a kommunikáció, a bizalom kiépítése és megtartása. Az, hogy az emberek megbíznak bennem és elfogadják a tanácsaim jó érzés.” – meséli mosolyogva.

Halláskontrol a megelőzés érdekében

Ha úgy is érezzük, hogy a hallásunkkal minden rendben, akkor félévente, de legfeljebb évente szükséges lenne mindenkinek a halláskontrol.
A hallásromlás alattomosan, lassan és pici apró jelek kíséretében üti fel a fejét. Természetesen létezik hirtelen halláscsökkenés, de az más kategória. Azokban az esetekben nem mérlegelendő az orvosi vizsgálat, hanem kötelező és azonnali!

Egészségügyi szűrőprogramok szerepe

Amikor érezzük, hogy gond van, vagy a család adja tudtunkra a halláskárosodást, akkor már picit elkéstünk. – tudjuk meg a tapasztalt audiológustól.

A szűrés, és véleményem szerint nem csak a hallásszűrés, hanem minden szűrőprogram az egészségügyben nagyon fontos. Számtalan betegség egy egyszerű vizsgálattal, ideje korán beazonosítható és a későbbiekben sokkal könnyebben gyógyítható.

A hallás folyamatos évenkénti kontrollal nyomon követhető, ha pedig kialakul a veszteség sokkal könnyebben rehabilitálható. – hangsúlyozza Andrea.

„Amikor valaki megkapja az új hallókészülékét, az első évben szoros kapcsolatot tartunk és 3 havonta kontrolláljuk. Megvizsgáljuk a beállításokat, megnézzük azt, hogy a beteg hogyan boldogul a készülékkel. Lényeg, hogy kiderüljenek a nehézségek és a hallókészülék hasznos segítség legyen.„

Preventív eszközök használata és a nyereség felismerése

Létezik már egy olyan tudatos generáció, melynek tagjai igyekeznek óvni hallásukat. Ezek az emberek tudják és értik, hogy óvatosnak kell lenniük, és bizonyos esetekben szükséges a védőeszköz használata.

A társadalom szélesebb rétegeiben viszont csak akkor kapnak észbe az emberek, ha a hallásvesztés már kialakult és rehabilitáció nélkül a baj már nem orvosolható.

Andrea egyik célkitűzése, hogy megismertesse az emberekkel a preventív eszközök használatát és az azoktól várható nyereséget.

Tisztában lenni a megelőzés fontosságával

Andrea hisz abban, hogy az évenkénti szűrés és a megfelelő információ ismerete a hallást érinthető egészségkárosító hatásokról, nem kerülhető el.

„Ha ezekkel tisztában vagyunk, ma már számtalan eszköz áll rendelkezésre a megelőzéshez, melyekkel védeni tudjuk hallásunkat. Amennyiben lehet kerüljük a nagyon zajos helyeket, óvakodjunk a hangos zenehallgatástól és fülünk állapotáról se feledkezzünk meg.”

A hallásvizsgálatot megelőzően fül-orr gégészeti vizsgálat is ajánlott, hogy a fül egyéb betegségeit is kezelni tudjuk, ha szükséges.

Szakemberek, garancia, széles hallókészülékválaszték

Az Otonet képzett, jó szakemberekből álló csapat. Ez fontos, hiszen a betegségek melyekkel találkozunk, a képzetlenebb, tapasztalatlanabb kollégák számára feladhatják a leckét. A rendszerek, amikkel dolgozunk garanciát adnak, hogy aki betér hozzánk magas szakmai színvonalú ellátást kap. A hangsúly a „szakmai”-n van nyomatékosít Andrea.

„Arra törekszünk, hogy a lehető legpontosabb diagnózist állítsuk fel és az ehhez illeszkedő legjobb rehabilitációt.”

Itt az ellátás sok eszköze megtalálható és talán ez a legnagyobb különbség a többi ellátó helyhez viszonyítva. – hangsúlyozza Andrea. A hallókészülék ellátás a lehetőségek fontos, de nem egyetlen és kizárólagos eleme.

Azon túl, hogy több készülék márka közül válaszhatunk, létezik a kínálatban csontvezetéses készülék, CROS/BiCROS rendszerek, tinnitus megoldások, személyre szabható egyéni védőeszközök és számos, a hallásrehabilitációval összefüggésbe hozható segédeszköz.

Foglaljon időpontot Nagyfaludi Andreához: