Csetneki Csilla, audiológus, Otonet

A hallás érték. Így értékesek azok a fehér köpenyes audiológusok is, akik éjt nappallá téve tesznek a hallásunkért. Ők azok, akik igyekeznek hallhatóvá tenni a nem hallhatót és nem győzik eléggé ismételni, hogy a hallásra vigyázni kell.

Tegnap, ma és holnap is.

Csetneki Csilla 3 éves korában egy influenza vírus miatt mindkét fülén hallóideg károsodást szenvedett, nagyothallóvá vált és hallókészüléket kapott.
Ma a saját tapasztalatai és figyelmes szakértelme segíti az Otonet Maros utcai halláspontjába, hozzá érkező ügyfeleket.

Az élet az audiólógiai pályára szánta!

Foglaljon időpontot még ma!

Lépjen kapcsolatba velünk, hogy közelebb kerüljön a tökéletes hallás élményéhez!

Soha nem gondoltam, hogy én egyszer audiológus leszek. – meséli huncut mosollyal. Csilla első lépése a hallásgondozás világa felé az volt, hogy egy hallókészülék forgalmazó cégnél helyezkedett el, mint logisztikus. Már korábban is érdekelte a hallókészülékek mögötti technológia, de ennél a cégnél egyre kíváncsibbá vált arra is, hogy a különböző hallókészülék beállításokra hogyan reagálnak a páciensek.

Engedve kíváncsiságának területi képviselő lett, majd egy bizonyos hallókészülék illesztésére specializálódott, és ekkor már napi több beteget látott el csontvezetéses hallókészülékkel.

„Ekkor jött a gondolat, hogy miért ne vizsgálhatnám meg én ezeket a pácienseket, miért ne lehetne, hogy jobban átlássam, hogy miért is ilyen készülékre van szükségük. Így beiratkoztam az audiológiai iskolába és elvégeztem.”

A saját sorstársaimnak segítek!

Számomra nagy örömet jelent, hogy a páciensek jobban megértik és elfogadják tőlem az iránymutatásokat, hiszen én is hasonló „cipőben” járok. – avat be minket hitvallásába Csilla.

„A saját tapasztalataim alapján jobban meg tudom érteni a pácienseket és talán ezért egy kicsit jobban meg is nyílnak nekem. Ez által jobban be tudom állítani a készüléküket is.”

Az utógondozás ajándéka

A hallásgondozásban a hallókészülék beállítása és az utógondozás adja a szépséget. – meséli az audiológus csillogó tekintettel. Szavain érezhető a szeretetteljes lelkesedés, amivel minden egyes nap segíti a hozzá érkezőket.

Amikor egy páciens fülére először kerül készülék, akkor rengeteg kérdése van, támogatást igényel. Olyan jó látni, hogy amikor két hét elteltével jön vissza és beszámol az élményekről, hogy milyen jól hallotta mondjuk az unokák hangját. Ekkor az arcukon sugárzik az öröm. – meséli mosolyogva Csilla.

Hihetetlen, hogy egy hallókészülék mennyit tud változtatni embereken. Volt olyan páciensem, akivel alig lehetett beszélgetni, csak akkor kérdezett, ha már nagyon muszáj volt, mert félt, hogy rosszul érti, amit válaszolok neki. Aztán eltelt fél év, visszajött kontrolvizsgálatra, és nagyot jót beszélgettünk.

„Ezekért a pillanatokért megérte ezt a szakmát választani.„

Szakmaiság és emberség

„Ez a szakma az audiológiai méréstől, különböző vizsgálatokon át a hallókészülékig szép.

Csilla gyerekkorában viszonylag sokat járt audiológusokhoz. Meghatódva emlékszik vissza rá, hogy mennyire szerette őket, mert kedvesek voltak és mindent megtettek, hogy a lehető legjobban beállított készüléke legyen. Hiszi, hogy ha abban az időben nem lettek volna ilyen jól beállított készülékei, akkor a napjainkban nem tudna ennyire jól boldogulni.

Rendszeresség és megelőzés

Évente egyszer mindenképpen illene felkeresni az audiológusunkat, ezt megelőzően pedig a fül-orr-gégész orvost. – javasolja a saját tapasztalat táplálta határozottsággal Csilla, majd felvilágosít minket, hogy ha a fülünk be van dugva – a szellőzés hiánya miatt a fülünk hajlamosabb a fülzsírosodásra – sok esetben nem is a hallás romlik, pedig a páciens ezzel jelentkezik.

Az éves kontrol minden páciens érdeke

Az éves kontrol során az audiológus csinál egy új hallásvizsgálatot. Amennyiben történt hallásváltozás, akkor megtörténik a hallókészülék után-állítása. Ilyenkor átnézi a készüléket is, és amennyiben szükséges, kitakarítja. Emellett lehetőség van megbeszélni az esetleges kezelési / tisztítási kérdéseket is.

„Saját tapasztalatom, hogy a páciensek egy kicsit tartanak ettől a kontroltól és ezért nem jelennek meg. Ki ne aggódna/félne, hogy romlik a hallása? Én is mindig remegő térdekkel ülök le a vizsgálószékbe, de tudom, hogy az én érdekem is, hogy megtörténjen a vizsgálat, mert egy jól beállított készülék aranyat ér!”

Gyerekkori szűrések fontossága

Fontos lenne, hogy a gyermekeket is évente elvigyék a szülők hallásszűrésre. – emlékszik vissza hálásan saját gyermekkorára Csilla.

„Ha idejében felismerjük a gondot és megtörténik a rehabilitáció a gyermek teljesen más életutat járhat be.„

Az audiológus tapasztalatai azt mutatják, hogy a felnőttek évente elmennek különböző szűrővizsgálatokra (vérvétel, fogászat…), de valahogy ebből a körből a hallás legtöbbször kimarad. Sok páciens csak akkor megy el hallásvizsgálatra, amikor már „zavarja” a nagyothallása vagy a családtagok szólnak rá, hogy most már tényleg ideje lenne elmennie.
Sajnos addigra már a hallás és legfőképpen a beszédértés sokat romlik. – osztja meg velünk a szomorú tényeket Csilla.

„A hallókészülékkel mi visszaadjuk a hangot, de a beszédértés javulása hosszú folyamat és sajnos tökéletes már többnyire nem lesz.”

Amennyiben a páciensek hamarabb jelentkeznek, amikor a beszédértésük még nem annyira rossz, jobban és könnyebben rehabilitálhatóak. Emellett minél hamarabb kap egy páciens készüléket a hallásvesztés után, annál könnyebben tudja megszokni azt!

Kezd felnőni egy tudatosabb generáció

Mindig meg tudok döbbeni egy-egy emberen a buszon vagy metrón, hogy én hallássérültként is meg tudom mondani, hogy milyen zenét hallgat, sőt sokszor azt is, hogy melyik előadótól melyik szám megy éppen. Hihetetlen hangerővel használják néha a füleseket. A fesztiválok is nagyon hangosak, a szórakozóhelyekről ne is beszéljünk! Vagy amikor a kocsiból felhúzott ablakon keresztül is hangosnak hallatszik a zene a kívülálló számára. Bele sem gondolnak, hogy ezzel milyen károkat tudnak okozni a saját hallásuknak. – osztja meg szomorú tapasztalatait Csilla.

Emellett szerencsére most kezd felnőni egy tudatosabb generáció, akik talán erre is jobban odafigyelnek. A fesztiválok / koncertek / szórakozóhelyek látogatása nem marad el náluk, viszont nagyon okosan füldugóval védik a hallásukkat. – teszi hozzá optimistán az audiológus.

Rengeteg év szakmai tapasztalata összpontosul egy üzletben.

Szereti a Maros utcai rendelő hangulatát, és sokat jelent számára, hogy biztos szakmai háttér és megfelelő dolgozói légkör van egy halláspont mögött. – fejezi be velünk az interjút mosolyogva Csilla, hiszen a váróba megérkezett következő páciense.

Foglaljon időpontot Csetneki Csillához:

Foglaljon időpontot még ma!

Lépjen kapcsolatba velünk, hogy közelebb kerüljön a tökéletes hallás élményéhez!