A hallás érték. Így értékesek azok a fehér köpenyes audiológusok is, akik éjt nappallá téve tesznek a hallásunkért. Ők nem csak

Fajd Veronika, audiológus

belekukkantanak a fülekbe, hanem nap, mint nap tesznek a hallásproblémával élők életminőségének javulásáért is.

Igyekeznek hallhatóvá tenni a nem hallhatót, és nem győzik eléggé ismételni, hogy a hallásra vigyázni kell. Tegnap, ma és holnap is.

“Nyissuk ki a világot!” – interjú Fajd Veronikával, az Otonet Halláspontok audiológusával

Foglaljon időpontot még ma!

Lépjen kapcsolatba velünk, hogy közelebb kerüljön a tökéletes hallás élményéhez!

Interjú Fajd Veronikával, aki az Otonet Halláspontok zirci rendelőjében dolgozik, mint audiológus és hallásakusztikus.

Veronika gyermekei születése után szeretett volna visszamenni dolgozni, de megszűnt az előtte betöltött munkaköre. Így aztán recepciósnak jelentkezett egy halláscentrumba, ahol pár hét után eldőlt, hogy ennél azért többről szól a történet. Belekóstolt a hallókészülék ellátásba és megszerette.

“Ez nem csupán munka , ha így állnék hozzá, akkor valamit elrontottam.”

– mondja mosolyogva.

Soha nincs két egyforma napja, és szerinte ez a szép benne. “Azt minden reggel tudom, hogy új emberekkel fogok találkozni, új történeteket ismerhetek meg, új problémákkal találom szembe magam, de hogy ezekre milyen megoldást fogok találni, azt még nem tudom előre…

Pont ezért fontosnak tartja beszélgetni az ügyfeleivel arról, hogy pontosan mit is szeretnének, mit várnak el . ,,Az igények felmérése a jó ellátás egyik alapja. Ha ismerem a velem szemben ülőnek az elvárásait, csak akkor tudom megfelelően ellátni, segíteni abban, hogy a kialakult állapotot figyelembe véve a lehető legjobb eredményt érjük el.” – magyarázza.

,,Mindig örömmel tölt el, ha a rehabilitáció folyamán sikerül kinyitni a világot egy olyan ember számára, aki addig teljesen elzárkózva élt a hallásvesztesége miatt, és felhagyott az addigi kedvteléseivel.

Jó érzés végignézni, ahogyan idővel beáll a változás.”

Minden ember más

Nem ért egyet azzal, hogy a kor függvénye az, hogy ki mennyire befogadó a hallókészülék viselésével kapcsolatban. ,,Nincs kedvenc korosztályom ebből a szempontból, mert az embert nem a kora határozza meg, hanem a dolgokhoz való hozzáállása. Találkoztam már 91 éves úriemberrel, aki napi 11 km-t kerékpározott, és nyitott volt a lehetőségekre, de találkoztam olyan 60 év körülivel is, aki úgy gondolta itt a vég, és neki már semmivel sem érdemes foglalkoznia.

Nagyon nagy a szórás, hogy ki hol tart az elfogadásban. Az én dolgom az, hogy ebben segítsek, kortól függetlenül.”

Többen ráadásul rossz tapasztalattal kerülnek hozzá, a leggyakoribb panasz, hogy nem elégedettek a meglévő hallókészülékükkel. Ilyenkor nem lehet megspórolni a munkát, újratervezés indul, és megpróbálja az ügyféllel együtt megkeresni, hol került homokszem a gépezetbe, és közösen igyekeznek megoldani a problémát.

Hallásvédelem és a megelőzés

Szerinte az emberek nagy része, sajnos, nem vigyáz eléggé a hallására, és későn kér segítséget, ha beüt a baj.

,,Mivel a hallásveszteség általában nem fáj, hajlamosak elbagatelizálni a problémát. Ha a munkához, tanuláshoz nem elengedhetetlen a jó beszédértés, a halláscsökkenéssel teljesen jól ellavíroznak, amíg nem súlyosbodik a helyzet.“

-mondja, pedig a korai hallókészülék ellátás sokat segít abban, hogy könnyedén átvészeljük a kezdeti nehézségeket, amelyek a hallókészülék megszokásával járnak. Ha egyet üzenhetne, az ez lenne:

“Azért mert nem fáj a hallácssökkenés, ne halogassuk a hallásvizsgálatot! Járjunk el évente hallásszűrésre!”

Veronika Zircen, az Otonet Zirc halláspontjában várja a hallásproblémájukra megoldást keresőket

Foglaljon időpontot Fajd Veronikához: