Ismere meg Várhelyi Krisztinát,
az Otonet Maros Halláspont audiológusát!
“Döbbenetes végignézni, hogy egy morcos, bizalmatlan, súlyos nagyothalló ember hogyan változik át apró lépésenként boldog, kiegyensúlyozott emberré.” – Várhelyi Krisztina audiológussal beszélgettünk.
Foglaljon időpontot még ma!
Lépjen kapcsolatba velünk, hogy közelebb kerüljön a tökéletes hallás élményéhez!
Várhelyi Krisztina egy angyal. Ez jutott az eszembe, mikor a szárnyai alá vett engem, meg a hallásomat. Ilyennek kellene lennie minden audiológusnak, olyannak, akinél szinte várjátok, hogy végre a székbe ülhessetek, és csodákat műveljen. Arany keze van, és a mosolya gyógyít, úgy dorgál meg és parancsol, hogy kérésnek érzed. Szavai kimasszírozzák a kétséget belőled, és elhiszed, hogy nem lesz semmi gond.
Szegényebb lenne a szakma Krisztina nélkül, én azt mondom. Mert ha valamire szüksége van egy kétségbeesett hallássérültnek, az egy audiológus, aki anyja helyett anyja, olyan, aki érti is, hogy mi történik a fülekben. Kriszti pont ilyen.
Érzékenysége talán onnan ered, hogy már 17 évesen, a középiskolai tanulmányai mellett hallássérültekkel kezdett el foglalkozni a Szent János Kórházban. Érettségi után pedig el is kezdett dolgozni itt, és 1990-ben az audiológiai képzést is elvégezte. Ma pedig rengeteg hallássérültnek csinál hallásvizsgálatot, kiegészítő küszöbfeletti vizsgálatokat, és segít abban, hogy a lehető legjobb hallókészülék birtokosai legyenek. Végigasszisztálja ezt a cseppet sem könnyű utat a lenyomatvételtől kezdve a hallókészülékek beállításán át, egészen addig, míg látogatói elégedetten nem távoznak a rendelőből.
,,Nekem nagyon fontos, hogy segíteni tudjak az embertársaimon, hogy magasabb minőségű életet élhessenek, és ne rekessze ki őket a társadalom.”– magyarázza, hogy mi rejlik a mosolyok, és a végtelen türelem mögött, és mint mondja, megéri minden perce a szakmának, hiszen tele van örömteli pillanatokkal.
A legnagyobb öröme az, ha valaki elfogadja a hallókészüléket, jól hall és ért vele, rendszeresen jár a kontrollokra. Az már fél siker. ,,Könnyfakasztó pillanat, ha egy csecsemő hallókészüléket kap, elkezdi figyelni a környezetét, próbálgatja a hangját, vagy például egy fiatal, aki addig a mobiltelefonját csak sms-re használta, telefonálni tud, kedvenc zeneszámát újra hallja.” – mondja. Legnagyobb sikertörténete egy rendkívül bizalmatlan hallássérült hölgy, aki hallásszalontól hallásszalonig járt éveken át, de csak kudarcélmények érték. Nagyjából 10 éve Krisztina segített neki hallókészüléket választani, ma boldog, mosolygós hallókészüléket viselő nő.
“Döbbenetes végignézni, hogy egy morcos, bizalmatlan, súlyos nagyothalló ember hogyan változik át apró lépésenként boldog, kiegyensúlyozott emberré.”
Éppen ezért Krisztina arra kér mindenkit, hogy ne várjanak 6-10 évet, míg eljutnak hallásvizsgálatra, hanem bátran próbáljanak hallókészüléket, türelemmel szokjanak hozzá, hiszen pont olyan fontos, hogy jól halljunk, mint ahogy fontos, hogy jól lássunk. Amint érzitek, hogy bizonyos esetekben rosszul értetek dolgokat, gyakran vissza kell kérdeznetek, hangosan hallgatjátok a tv-t, rádiót, akkor menjetek el egy hallásvizsgálatra.
Ha pedig már hallókészüléket viseltek, akkor se dőljetek hátra a széketekben, 6-12 havonta fontos egy kontroll vizsgálat, illetve a hallókészülék átvizsgálása, tisztítása. ,,Új készülékviselőknek az első évben 3 havonta fontos a kontroll, hogy lássuk elégedett-e a beállítással, rendben tudja-e tisztítani.” – magyarázza Krisztina, mivel ezzel sokan nincsenek tisztában.
Krisztina a hétköznapokban is pont olyan, mint a munkájában: szenvedélyes. Imád varrni, elmondása szerint egy méteráru boltban félő, hogy nem tudja megállni, hogy ne költsön, emellett pedig sokat kerékpározik, és a legtöbb idejét a családjával, barátaival tölti, akik biztosan nem járnak rosszul, mert Kriszta képes úgy nevetni, ahogyan nem sokan: harsogva, szívből, őszintén.