Ismerje meg Háder Zsuzsannát!
A hallás érték. Így értékesek azok a fehér köpenyes audiológusok is, akik éjt nappallá téve tesznek a hallásunkért. Ők nem csak belekukkantanak a fületekbe, és nem csak kiszedik a fülzsírt, hanem tesznek az életminőségetek javulásáért.
Igyekszenek hallhatóvá tenni a nem hallhatót, és nem győzik eléggé ismételni, hogy a hallásra vigyázni kell. Tegnap, ma és holnap is.
Interjú Háder Zsuzsannával, aki az Otonet tatabányai rendelőjében dolgozik, mint audiológus.
Foglaljon időpontot még ma!
Lépjen kapcsolatba velünk, hogy közelebb kerüljön a tökéletes hallás élményéhez!
Háder Zsuzsannán látszik, hogy rajong a szakmájáért. Nem is titkolja, hogy őt azok a pillanatok éltetik, amikor érzi, hogy az emberek szeretik, hálásak, hogy segíteni tudott a problémájukon.
,, Mindennél többet jelent nekem, amikor az utcán integetnek, piacon odajönnek, köszönnek. Nekem ez ad visszajelzést, hogy jól csinálom! “
-mondja mosolyogva. Nehezen tud kiemelni egy konkrét részletet a napjaiból, amit különösen szeret csinálni. Inkább a szakma kihívásai azok, ami miatt úgy érzi, ezt imádja csinálni.
Minden eset más és más!
Nincs két egyforma fül, két egyforma hallásmérés, diagnózis, hallókészülék illesztés. Minden ember hallása más, története eltér. Mindenkinek más a nehéz a hallásvesztésben, más az, amiben nagyobb segítséget kíván. És ez az, ami kihívást ad számára a mindennapokban, hogy mindenkinek megtalálja személyre szabottan a legjobb megoldást.
“Ezért szeretem, amikor eljön a hallókészülék illesztés ideje, mert ez az igazság pillanata.
Ekkor látom igazán, hogy mennyit segít a kliensnek a készülék, még annak is, aki úgy jött hozzám, hogy neki jó a hallása, és még a diagnózis ismertetése után sem akart hallani a készülékről.
Ilyenkor a hallássérült azonnal különbséget tud tenni, azonnal felismeri, mennyivel jobban hall hallókészülékkel, mint anélkül. Mindez világosan kiül az arcára.
Egyszer egy évek óta nem halló, 92 éves néni fülére illesztettem hallókészüléket, aki néhány perc beszélgetés után megragadta a kezem, és könnyekben tört ki. Azt mondta nekem, hogy nem tudom elképzelni, hogy mit jelent számára, hogy most újra hall, végre hallhatja az unokáit! Azért ezek szívfacsaró pillanatok.” – pislog ki egy kósza könnycseppet a szeméből.
,,Szeretem azt is, ha ilyenkor hozzátartozó is velük jön, akik itt szembesülnek igazán azzal, hogy szerettük hallása mennyire súlyos. Gyakran csak nézem, ahogy beszélgetnek, és kibontakozik az a bizonyos felismerés, hogy milyen sokáig távol voltak egymástól a kommunikáció hiánya miatt.
Borzasztóan sok ilyen van. Az emberek nem tudnak beszélgetni egymással, mert félnek elismerni, hogy baj van a hallásukkal. Pedig egy pici készülék megoldaná ezt a helyzetet. Legyünk bátrabbak, ne elégedjünk meg egy beszűkült világgal!”
– biztat mindenkit.
A fiatalok nyitottabbak
Elmondása szerint a szakmájának legszebb vonása, hogy sokféle készség kell hozzá. Szakmai tudás, empátia, türelem, kicsit “pszichológussá” kell változni, közben pedig kereskedelmi, pénzügyi vénára is szükség van. Sosem lehet megunni.
És persze, ott vannak a korosztályokból fakadó különbözőségek is. ,,Az idősebb korosztályt azért szeretem, mert ők több törődést és odafigyelést igényelnek, amit szívesen meg is teszek minden esetben. A fiatalokat meg azért, mert „haladni” lehet velük.
Ők érdeklődnek az újdonságok és a kiegészítők iránt, rákérdeznek, van-e színes illeszték, színes hallókészülék, vezeték nélküli kapcsolat az okostelefonjukkal. Ők végre kezdenek divatkiegészíőként tekinteni a hallókészülékükre, ami nagyon jó. Szerintem ez a jövő.”