Ismerje meg Németh Dorinát!
A hallás érték. Így értékesek azok a fehér köpenyes audiológusok is, akik éjt nappallá téve tesznek a hallásunkért. Ők nem csak belekukkantanak a fületekbe, és nem csak kiszedik a fülzsírt, hanem tesznek az életminőségetek javulásáért.
Igyekszenek hallhatóvá tenni a nem hallhatót, és nem győzik eléggé ismételni, hogy a hallásra vigyázni kell. Tegnap, ma és holnap is.
Interjú Németh Dorinával, az Otonet hallás-
gondozójával.
Foglaljon időpontot még ma!
Lépjen kapcsolatba velünk, hogy közelebb kerüljön a tökéletes hallás élményéhez!
Dorina az Otonet Esztergomi rendelőjében is egyetlen szemvillanással képes fegyelmet gyakorolni. Számára az ügyfél az első, és ha nem megfelelő a vizsgálati környezet, pillanatok alatt csend lesz, ha körbenéz, pedig apró és törékeny a termete. A szigorú tekintet azonban kedves és mókás audiológust rejt:
gyakran a kacaj és nevetés hangjai töltik ki a rendelőt.
Audiológus anya audiológus lánya
Ő az a fajta hallásgondozó, aki még gyermekként ismerkedett meg az audiológiával. Gyakran bejárt édesanyjához a rendelőbe, és már akkor elbűvölte őt a szakma minden eszköze és mozzanata.
Amit akkor az édesanyja csinált, azt most ő is csinálja: hallást mér, hallókészüléket illeszt, programoz, és nem engedi el addig a hozzá érkezők kezét, amíg a hallókészülék beállításai tökéletesek nem lesznek.
“Számomra fontos, hogy minden kliensem átélje a pozitív pillanatokat is. Nekem azok a tökéletes pillanatok, amikor valaki örömében elsírja magát régen elvesztett hangok meghallása esetén, és felkiált:
Jé, tényleg, ennek is van hangja! Már el is felejtettem milyen ez!”
-avat be a hétköznapjaiba. Noha mindegyik korosztállyal szeret foglalkozni, mert mindegyiknek megvan a maga szépsége, legjobban a kisbabákat szereti mérni.
,,Hozzám legtöbbször olyan kisbabákat hoznak, akiknek újszülött korban valamiért nem sikerült a BERA vizsgálat. Különösen nagy örömöt okoz, ha láthatom a szülők mosolyát a megkönnyebbüléstől, hogy minden rendben van a gyermekük hallásával.
Ezek megható pillanatok, hiszen ilyenkor úgy érzem, nem csak a picik fülével dolgozom, hanem a szülők lelkével is.”
A szembesítés nem mindig könnyű
A munkájában a legnagyobb kihívást abban éli meg, hogy a diagnózis szembesítése után a dac ellenére nem csak szavak szintjén, hanem lélekben is el tudja fogadtatni a klienseivel a hallókészülék szükségességét.
,,Hozzám sokan „csak fülzúgás” miatt jönnek, majd itt derül ki, hogy ez társult hallásveszteséggel. Legtöbb esetben elmúlik a fülzúgás, amint ellátjuk a megfelelő készülékkel, de amíg valaki ezt nem tudja elfogadni, sajnos a mi feladatunk is nehezebb. “ – magyarázza. De ezért is helyez nagy hangsúlyt a fokozatosság elvére.
,,Mindig elmagyarázom, hogy mi vár rájuk a hallókészülék hordás során, hogyan tudják szépen, lassan megszokni azt, hogyan ne legyen a hallásélmény rögtön rossz. Elmagyarázom azt is, hogy a programozás hogyan segít ebben,
és hogyan tudjuk szépen, lassan, lépésenként megszeretni a hallókészüléket.
Alapvetően hiszek abban, hogy mindenki megtalálja a magának megfelelő hallókészüléket, ám ehhez türelemre van szükség az én részemről és az ő részükről is. És persze, az idő is nagyon fontos.
Hogy minél előbb kérjünk segítséget, menjünk el hallásmérésre, mert minél előbb kapunk halókészüléket, annál könnyebben szokjuk meg a viselését. “